世界のタグ名画 世界の名画にタグをつけて遊ぶ
ティツィアーノ・ヴェチェッリオ ( 16世紀 ヴェネツィア共和国 盛期ルネサンス ) の作品

閲覧数:856

The drawing is clearly related to the profile self-portrait in the Prado, although in reverse, facing to the right. The self-portrait in profile was unusual in the sixteenth century, partly due to the difficult of setting up the various mirrors need to execute it, but the choice of this format wasn’t a casual one: the idea of immortality which was associated with the profile view. Established in ancient numismatic portraiture and revived in the renaissance medal, the profile carried with it implications of monumentality, of permanent commemoration, but also of the mythic origins of the art itself in the drawn outline. By 1540s Titian himself had already been so figured in medals, his face cast in profile. Particularly intriguing is an image datable to the early 1560s, a profile portrait of the painter holding an image of his son Orazio, known in a medal attributed to Agostino Ardenti and in a richly ornamented colored wax medallion. Titian ,then, had often seen himself in profile; his aquiline nose and pointed beard had became public features of his persona. One other aspect of the profile is the author portrait as a frontespice of the printed book. Related to and inspired by the commemorative medals, a model for such effigies was actually established by Titian, who designed the woodcut portrait of Ludovico Ariosto that opened the definitive edition of the Orlando Furioso, published in 1532. It seems quite possible that the drawing served as a modello for the Prado self-portrait, for a medal or for a frontespice. This little self portrait, black chalk on ivory paper 120mm x 99mm, was drawn around 1562-1570. The drawing, currently in a private collection, in 2007 was included in Belluno international exhibition Tiziano L’ultimo Atto as Titian self portrait. In 2009 Professor David Rosand wrote an article on Artibus et Historiae, where he suggests that the drawing is indeed the work of the master himself. / ティツィアーノ・ヴェチェッリオ

[タグ追加]

ティツィアーノ・ヴェチェッリオの他の作品


すべて見る

人気のタグ一覧

風景画 人物画 美女 女性 働く人 立体感 陰影 おばさん おじさん 筆のタッチ デッサン 遠近法 室内 キリスト 美少女 全身画 温かみ 天使 独特の色遣い 集合写真 椅子に座る人 おばあさん 横顔 広大さ 悲しみ 教会 後ろ姿 赤ちゃん ぽっちゃり おじいさん おじさま 麦畑 田舎 お姉さん 並木道 肖像画 キリスト教 マリア 静物画 動物 少女 肌がスベスベ 強気 おばさま 植物 雪景色 スケッチ 掃除 イケメン リアル 宗教画 古代ローマ 胸像画 荘厳 びっくり 花畑 作家写真 自画像 夜景 モデル体型 部屋写真 ロングヘアー 鮮やか 油絵 英雄 家族 野原 古代ギリシア 日本画 うさぎ 疲れた表情 カメラ目線 補色 こっち見んな キス 庭園 部屋 素描 青空 工場 巨木 青年 太陽 壮大 着衣 ホラー 気が強そう ローマ皇帝 風車 エロ リラックス 王子 厳しい表情 男性 こっちみんな 聖書 セットがうまくいかない 天国 天使 美人画 カウボーイハット 海岸 帽子 こっち見るな 風景が 天国 イギリス スーツ 精細 メイド 顔無し オナニーおかず 悪女 フランス くびれ 祈り 生活 弱気 ゴッホ 苦悩 子供 麦わら帽子 コントラスト 野菜 イエス かわいい 美少年 列車 酒場 セックス 美女イケメン 理想 悪魔 新聞写真 坊主 寝ている 歌川広重 ゆがみ 童顔 空中浮遊 ドラゴン 人物写真 星空 ひまわり 富嶽百景 お金持ち 騎士 マダム 配給 嫌な目つき こっち見てない 色白 聖セシリア 白馬 かっこいい女性 座る 画質 ヴィーナス 哀愁 白人少女 食事中 山本芳翠 ハーレム 女神 ローマ教皇 奥行き 火起こし シスター 東方の三博士 かっこいい 受胎告知 天から覗き込む顔 設計図 挿絵 群衆 親子 裸婦 美人 #名画で学ぶ「たるみ」 ニーソックス 躍動感 黄色 こわい コート 畦道 レンブラント・ バブみ 靴下 ショッキング 人物が クリアな空気感 黄色の太陽 じゃがいも お墓 イケおじ

本日のランキング上位の作品


すべて見る
出展:Wikimedia
世界のタグ名画   -   お問い合わせ